Vragen van het lid Cramer (ChristenUnie) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over de toelating van Talent-treinstellen.
- Bent u bekend met de wens van Limburg tot toelating van Talent-treinstellen (types 643.2 en 644) tot het Nederlandse net om een doorgaande verbinding Aachen-Heerlen-Sittard te realiseren?
- Klopt het dat meetritten van IVW in 2005 alleen zijn gedaan met de diesel-mechanische variant (643.2) en dus niet met de diesel-elektrische variant (644)?
- Deelt u de mening dat de meetresultaten daardoor ook niet gebruikt kunnen worden om de “Sandwitch-variant” (643.2 – 644 - 643.2) van te voren af te keuren?
- Deelt u de mening dat de “Sandwich-variant” voldoet aan de puntenscore-tabel in de toelatingsrichtlijn RLN00018, waardoor een toelating zonder meetritten mogelijk is?
- Deelt u de mening dat niet zo zeer de absolute meetwaarden relevant zijn, maar de vraag of treinen wel of niet worden gedetecteerd?
- Welke stappen neemt u om alsnog te komen tot toelating van de Talent-treinstellen?
- Welke stappen heeft u inmiddels genomen naar aanleiding van de aanbeveling uit de initiatiefnota “De Grenzen voorbij” om te komen tot grensoverschrijdende tariefsystemen?
- Bent u ermee bekend dat NS EU-regiotickets verkoopt?
- Klopt het dat dit ticket in de EU-regio Maas-Rijn wordt geaccepteerd in alle bussen en treinen in Duitsland en in alle bus en bijna alle treinlijnen in België en op alle buslijnen van VEOLIA en in de VEOLIA-trein Maastricht-Heerlen-Kerkrade?
- Kunt u aangeven waarom NS zelf weigert het EU-regioticket te accepteren?
- Klopt het dat alle vervoerders de inkomsten van de verkoop van de EU-regiotickets zelf mogen houden en dat NS dus verdient aan de verkoop van een ticket waarvoor alleen andere vervoerders kosten maken?
- Welke middelen heeft u om NS te verplichten om mee te doen bij het project EUregio-tarief?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten