In regionale media wordt gesuggereerd dat ProRail dit besluit heeft genomen omdat Rijkswaterstaat afspraken niet is nagekomen. Arie Slob: “Als dat zo is dan praten we dus over twee organisaties waarvoor uiteindelijk minister Eurlings verantwoordelijk is. Ook is niet duidelijk of het besluit van ProRail echt noodzakelijk was of dat ze ondanks de handelwijze van Rijkswaterstaat wel door had kunnen gaan. Ik wil daarom uitleg van de minister hebben.” Het ChristenUnie Kamerlid hoopt dat het station alsnog open gaat in december 2011 tegelijk met de oplevering van enkele projecten van Sugar City.
Vragen van het lid Slob (ChristenUnie) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over vertraging realisatie station Halfweg.
- Kent u de berichten “Bouw NS-station jaar vertraagd” [1] en “Verbazing over jaar uitstel station Halfweg”? [2]
- Klopt het dat Rijkswaterstaat een afspraak uit de samenwerkingsovereenkomst niet is nagekomen? Zo ja, wat is hiervan de reden?
- Is het besluit van ProRail om de realisatie van het station een jaar te vertragen een noodzakelijk gevolg van de handelwijze van Rijkswaterstaat of zou ProRail wel door kunnen gaan met realisatie van het station voor december 2011?
- Bent u bereid in overleg met ProRail en Rijkswaterstaat en de provincie Noord-Holland te bewerkstelligen dat station Halfweg alsnog december 2011 kan worden geopend?
[1] Webregio, http://www.webregio.nl/haarlemmermeer/regionaal-nieuws/artikel/1777528/foto/1/bouw-ns-station-jaar-vertraagd.aspx
[2] Haarlems Dagblad 22 juni 2010, http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article6180923.ece/Verbazing-over-jaar-uitstel-station-Halfweg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten